نکاتی در مورد باتری سکه ای 2032 مکسل
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

زندگی بدون باتری سکه ای 2032 مکسل ، تلفن همراه ، لپ تاپ و چراغ قوه را تصور کنید. اما این کافی نیست ، زیرا ساعت ها ، ماشین حساب ها ، ترانزیستورهای رادیویی و درصد بالایی از ربات ها بدون باتری کار نمی کنند. آنچه تاکنون گفته شده زندگی را بسیار دشوار و کسل کننده می کند ، اما برای افرادی که قلبشان از باتری تغذیه می کند ، زندگی غیرممکن می شود. سمعک و ویلچر را به این دسته اضافه کنید.
برای تصور زندگی بدون باتری سکه ای مکسل مدل CR2032 ، باید به گذشته سفر کنیم ، صد یا دو سال به عقب برگردیم. در آن زمان ، تنها راه برای تولید انرژی همراه در یکی از دو حالت بخار و ساعت بود. باتری هایی که گاهی به اندازه میخ و گاهی به اندازه یک صندوق عقب هستند ، به ما اطمینان می دهند که می توانند انرژی ذخیره شده را در هر مکان و هر زمان ذخیره کنند. همانطور که همه ما می دانیم ، باتری ها تأثیر بسیار مخربی بر محیط زیست دارند ، اما ما سالانه میلیاردها دلار صرف باتری می کنیم. مطمئنا بدون باتری به زندگی مدرن نمی رسیدم و دستیابی به این زندگی مدرن می تواند به محیط زیست آسیب جدی برساند.
ممکن است فکر کنید که باتری MAXELL CR2032 به اندازه بسیاری از مواردی که تاکنون دیده اید خسته کننده به نظر می رسد ، اما اگر این سیلندر (به ظاهر آزار دهنده) را به دستگاه الکتریکی متصل کنید که برای حرکت به انرژی نیاز دارد ، حرکت می کند. . . این حرکت به دلیل همان سیلندر کوچک (باتری) است. بیایید ببینیم آنجا چه اتفاقی می افتد.
باتری ها به دو دسته تقسیم می شوند: یکبار مصرف و قابل شارژ. باتری های یکبار مصرف بسیار ارزان هستند اما اگر در طولانی مدت به باتری احتیاج دارید ، این نوع باتری در طولانی مدت هزینه های زیادی برای شما خواهد داشت (هزینه های مکرر). انواع دیگر باتری ها که باتری های قابل شارژ نامیده می شوند ، در ابتدا کمی گران تر از نوع اول هستند ، اما شما فقط یک بار بابت آن پرداخت می کنید و فقط هر بار شارژ می کنید. اگر به مدت طولانی به باتری نیاز دارید ، حتماً از نوع قابل شارژ استفاده کنید ، زیرا جدا از اینکه یک باتری دائمی برای شما می خواهد ، تاثیری در محیط نخواهد داشت.
باتری سکه ای 2032 مکسل از راه دور چیست؟
باتری یک بسته شیمیایی قدرتمند است که به همان اندازه که می خواهید برق تولید می کند. برق معمولی با سیم هایی که از نیروگاه شروع می شوند و به خانه های ما می رسند ، برق را به دستگاه مورد نظر منتقل می کنند. این باتری در برابر برق معمولی عمل می کند و مواد شیمیایی موجود در آن را به آرامی به برق تبدیل می کند ، که برای روزها ، هفته ها ، ماه ها و حتی سال ها آزاد می کند. باتری کنترل از راه دور را از این قسمت خریداری کنید.
ایده اساسی این قدرت موبایل جدید نیست. مردم همیشه روش هایی برای تولید انرژی مورد نیاز خود داشته اند. حتی افراد ماقبل تاریخ می دانستند که چگونه می توانند چوب بسوزانند تا انرژی درون چوب آزاد شود و از طریق تبدیل شیمیایی (به نام سوزاندن) انرژی اضافی به نام گرما ایجاد کنند. ما در انقلاب صنعتی قرن هجدهم و نوزدهم هنر جدیدی را کشف کردیم. هنر سوزاندن زغال سنگ برای تولید انرژی بخار در لوکوموتیوها (قطارها) از این دوره منجر به پیشرفت زیادی در زندگی بشر شد. پختن هیزم ممکن است یک ساعت طول بکشد و گرم شدن دیگ بخار برای یک ماشین چند ساعت طول می کشد. اما باتری بلافاصله پس از نصب در هر دستگاه الکترونیکی قابل استفاده است. به عنوان مثال ، پس از نصب باتری در ماشین باتری خود ، به سادگی کلید را روشن کنید تا ماشین به سرعت روشن شود و به سرعت حرکت کند. در واقع ، باتری یک جهش به جلو در پیشرفت انسان است.
قطعات اصلی باتری از راه دور کدامند؟
قسمت اصلی باتری مکسل 2032 سکه ای برق است که به عنوان سلول شناخته می شود. هر سلول از سه قسمت ، دو الکترود یا همان ترمینال الکتریکی و شیمیایی مشابه الکترولیت تشکیل شده است که بین الکترودها قرار دارد. البته برای راحتی و امنیت ما ، این ظرف در یک ظرف فلزی یا پلاستیکی بسته بندی شده است. در خارج سلول دو ترمینال مثبت و منفی وجود دارد که به الکترودهای داخلی متصل هستند. ممکن است فکر کنید که باتری کاملا از سلول و سلول ساخته شده است ، پس چرا سلول را باتری نمی نامیم؟ پاسخ این است: "باتری برای انرژی بیشتر از چند سلول پیچیده تر است."
وقتی دو الکترود را در مدار باتری قرار می دهید (به عنوان مثال ، یک باتری را در چراغ قوه) ، الکترولیت شروع به کار می کند. به آرامی مواد شیمیایی موجود در آن به مواد دیگری تبدیل می شوند. هر الکترود از انواع مختلفی تشکیل شده است (اتم با الکترون بسیار کم یا الکترون بسیار کمی) که در این واکنش شیمیایی با الکترولیت نقش دارند. در طی یک واکنش شیمیایی ، الکترون ها از طریق یک مدار خارجی از یک ترمینال به ترمینال دیگر منتقل می شوند و همه چیز مربوط به باتری را فعال می کنند. این روند تا نابودی کامل الکترولیت ادامه دارد ، در نتیجه هیچ واکنش شیمیایی رخ نمی دهد و الکترون ها حرکت نمی کنند و نمی توانند هیچ نیرویی تولید کنند ، به اصطلاح باتری خالی است و دیگر بار و قدرت لازم را ندارد.





:: برچسب‌ها: باطری سکه ای 2032 مکسل , باتری مکسل CR2032 ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: